Hírek : Zsinka: „Az egyetlen jobboldali jelölt vagyok” |
Zsinka: „Az egyetlen jobboldali jelölt vagyok”
2006.08.31. 15:32
A MIÉP főpolgármester-jelöltje visszaszerezné a külföldi tulajdonban lévő közüzemeket, illetve a BKV egy részét is állami tulajdonban látná szívesen. Zsinka László szerint ő az egyetlen jelölt, aki valóban kivenné az MSZP kezéből Budapest irányítását. A FigyelőNet interjúja
– A MIÉP és a Fidesz az idei önkormányzati választáskor számos körzetben együttműködik. Hogyhogy a főpolgármesteri posztra külön jelöltet állítottak, és nem Tarlós Istvánt támogatják?
– Tarlós István és az én programom között ég és föld a különbség, ugyanis ő nagyon sok lényeges kérdést nem vet fel. Többek között nem foglalkozik a külföldi tulajdonban lévő közművek visszaszerzésével, és nem zavarja az a tény sem, hogy a városfejlesztést 16 éve a befektetők irányítják. Eddig sajnos nem mutatott még szándékot arra, hogy ezen a gyakorlaton változtatni akarna. Ráadásul Óbudán is történt engedély nélküli beépítés, például a Római-part. Tarlós arról beszél, hogy a korrupciót vissza kell szorítani, mégis az Európa legkorruptabb pártjának titulált MSZP-ből akar két főpolgármester-helyettest ki-nevezni. Az elcsalt rendszerváltás ékes bizonyítéka az, hogy Demszky Gábor és Tarlós István – (1990-ben mindketten SZDSZ -esek voltak, az előbbi ma is az – a szerk.) – egyaránt az MSZP kegyeiért verseng. Ha rajtam kívül bárki nyer, akkor az MSZP hatalmon marad.
– Mit szólt ahhoz, hogy korábbi szövetségesük, a Jobbik nem Önt, hanem Tarlós Istvánt támogatja?
– A Jobbik tagsága és vezetőségének egy része engem támogat. Például rengeteg Jobbik-tag adott már nekem ajánlószelvényt, ami azt jelenti, hogy a többségük rám szavaz.
– Mekkora esélyt lát Demszky Gábor és Tarlós István mellett a főpolgármesteri poszt elnyerésére?
– Ha ugyanakkora médiaszereplési lehetőséget kapnék, akkor meg is előzhetem őket. Meg vagyok győződve, hogy ezen jelöltek közül az én programommal lehet a legtöbbet a budapestiekért tenni. A MIÉP legfőbb célja az, hogy minél nagyobb és erősebb fővárosi frakciója legyen, hiszen a közgyűlés dönt minden lényeges kérdésben.
– Demszky leváltása nem lett volna egyszerűbb, ha egyetlen jobboldali jelölt van? Hiszen a balliberális oldalon egy jelöltet állítottak, míg a jobboldal szétmorzsolódott.
– Biztos, hogy a baloldalon egyetlen jelölt van? Ki ígért két szocialista főpolgármester-helyettest? Az a Katona Kálmán pedig, aki lényeges elemekkel nem, csak felszínes kérdésekkel foglalkozik, kinek a jelöltje? Ő is csak a lecsorgó MSZP-s szavazatokra számít. Persze én is örülök, ha onnan is kapok szavazatot, és programom azokat is megérinti, akik korábban más pártok jelöltjeire szavaztak. Az én célom az, hogy Budapestnek ne legyen sem SZDSZ-es, sem MSZP-s főpolgármester-helyettese a jövőben.
– Melyek programjának legfontosabb elemei?
– A külföldi tulajdonosok által irányított közüzemeket vissza kell szerezni. Minimális célom, hogy a vízmű és a csatornamű egy cég legyen, még ha külföldiek irányítják is. A maximális célom pedig az, hogy újra százszázalékos fővárosi tulajdonba kerüljenek. A külföldi tulajdonosokra tárgyalások útján nyomást kell gyakorolni, hogy hozzájáruljanak az érvényben levő szerződések felbontásához, és a Fővárosi Önkormányzat megfelelő áron vásárolhassa vissza a közműcégek korábban eladott részvényeit. Egyébként a külföldi tulajdonosok befektetése már megtérült. Továbbá meg akarjuk állítani azt a folyamatot, hogy a befektetők irányítsák a városfejlesztést. Nem lehet megengedni azt, hogy a szabályozási tervekben foglaltaknál akár 10 méterrel magasabb épületek épüljenek. Példaként említhetném a FOKA-öblöt. Nagyon fontosnak tartom a korrupció elleni kemény küzdelmet is, ezáltal ugyanis véleményem szerint húsz százalékkal több fejlesztés valósítható meg. A közlekedés terén is alapvető változtatásokat kell megvalósítani. Szakszerűen végrehajtott forgalomcsillapítást vezetnénk be a Kiskör-úton belül, persze az ott lakók engedéllyel bemehetnének az érintett területre. Az autósokat arra kell ösztönözni, hogy a BKV járműveit nagyobb mértékben vegyék igénybe. Ennek feltételei: a komfortos járművek, a nagyobb üzemidő és a nagyobb járatsűrűség. Ezzel ugyanakkor jelentősen lehetne növelni a BKV bevételeit, csökkentve a működési veszteséget. Azt azonban be kell látni, hogy a közösségi közlekedés sehol sem tudja eltartani önmagát, állami és önkormányzati támogatásra szorul. Ez legolcsóbban úgy lenne megoldható, ha az állam tulajdonrészhez jutna a BKV Zrt.-ben, hiszen így a BKV által felvett hitelek kamatait nem kellene évről évre fizetni az adófizetők zsebéből. Javasolnám még, hogy állítsák fel újra az 1945 előtt oly sikeresen működő Fővárosi Közmunkák Tanácsot, mert ezzel meg lehetne előzni azokat a parttalan vitákat, ami a mindenkori városvezetés és az állam között folyt az elmúlt 16 évben. Persze tisztában vagyok azzal, hogy ehhez kétharmados törvények módosítása szükséges.
– Mi az, amit követne Demszky Gábor tevékenységéből, és mi az, amit semmiképpen sem?
– Nagyon nehéz kérdés. A sajtóval való kapcsolata példakép lehet minden városvezető számára, az őt szolgáló médiának döntő szerepe van abban, hogy még mindig ő a főpolgármester. Demszky egy látványpékséget működtet, és ezt jól csinálja. A programomból egyébként látszik, mivel nem értek egyet. Budapestet átszövi a korrupció, és mindenben a külföldi befektetőknek akarnak megfelelni. A főváros kulturális vezetése pedig általunk fenntarthatatlan módon a multikultúrát favorizálja. Véleményünk szerint a fővárosi támogatást elsősorban a magyar kultúra bemutatásához kell adni, az idelátogató külföldieket is ez érdekli. Budapest egyedülálló abban, hogy a Városháza falánál hajléktalanok alszanak télen-nyáron. Ez a helyzet tarthatatlan. Olyan hajléktalanszállók kellenek, ahol – megfelelő ösztönzéssel és kellő tapintattal kezelve a kérdést – el lehet érni, hogy bemenjenek a jelenleg szabad ég alatt lakó emberek. Demszky állapotát és 16 éves munkáját József Attila egyik versével lehet jellemezni. „Karóval jöttél, nem virággal, / feleseltél a másvilággal, / aranyat ígértél nagy zsákkal / anyádnak és most itt csücsülsz, / mint fák tövén a bolondgomba”.
– Hogy látja a város anyagi helyzetét?
– A város pénzügyi helyzetén kell változtatni, mert ez a város nem tud több hitelt felvenni. Budapest nettó adósságállománya körülbelül 150 milliárd forint. Az adósminősítése pedig romlott. A helyzet csak rosszabbodik, de én ezt már januárban megmondtam.
– Milyen kampányt tervez, és hogyan próbálja megismertetni magát?
– Először is elvárom, hogy ugyanannyit szerepelhessek tévékben, rádiókban és újságok hasábjain, mint a többi jelölt. Van kétféle szórólapunk, szeretnénk utcai plakátokat is. De mindez az anyagiaktól függ. A parlamenti választások eredményei után az állami támogatást még nem kaptuk meg, ezért önerőből kell finanszíroznunk a kampányt. De segítségemre lesz még a Városháza Parkban felállított Magyar Sátor is, ahol különböző programokkal várjuk a budapestieket.
|