Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek! |
|
2024.12.24. 12:16 |
|
|
1849 ősze Zemplénben |
|
2024.10.06. 19:03 |
Zemplén vármegye ekkor már az egész hazával együtt szomorú időket élt: a nemzeti zászlókat a tornyokból gyakran kellett bevonni és sárga-feketét tűzni ki helyettük, míg végre a világosi fegyverletétel híre érkezett, Sátoraljaújhelyt megszállotta egy gyalog-zászlóalj a Fürstenwärther ezredből bizonyos Puchiera őrnagy parancsnoksága alatt és ezzel kezdetét vette a honfiak üldözése.
|
|
NER ejtőernyős a sátoraljaújhelyi Bortemplom élén |
|
2024.07.23. 12:11 |
Pályáztatás nélkül, öt évre szóló szerződéssel a térséghez régóta kötődő Lévai Anikó sógorának húgát nevezte ki frissen alapított kft.-je élére a fideszes vezetésű sátoraljaújhelyi önkormányzat – írja a Népszava
|
|
Bodrogközi sportsikerek! |
|
2024.07.17. 07:44 |
Az elmúlt hetekben két Bodrogközi lány is hatalmas sportsikert ért el. A karcsai Nemes Rita bekerült az olimpiai atlétikai csapatba, míg a pácini Csontos Bernadett az INBA/PNBA Natural Bodybuilding világbajnokságon ezüstérmes lett.
|
|
A híd, amit örökre elvitt a történelem: a Balsai Tisza-híd építése |
|
2024.07.01. 10:58 |
1930-ban a Balsai Tisza-híd átadásával kapcsolatba került a Bodrogközi Gazdasági Vasúttal, a Hegyközi Vasúttal és a Pálházi Erdei Vasúttal, így Nyíregyháza kapcsolatba került Sárospatakkal és Sátoraljaújhellyel is kisvasúton. Az összekapcsolt pályák együttes hossza meghaladta a 187 kilométert.
|
|
NAGYROZVÁGY NYERTE MEG A MEGSZŰNT CSAPATOKNAK KIÍRT HÁTSÓ FÜVES-KUPÁT |
|
2024.06.10. 13:29 |
A hétvégén a bronzpárharc visszavágójával véget ért a Hátsó füves-kupa, a megszűnt zempléni és bodrogközi csapatoknak szervezett nagypályás kísérleti versenysorozat. A győztes Nagyrozvágy együttese a döntőben Bodrogolaszit múlta felül, a harmadik helyet Alsóberecki szerezte meg a Zempléni Főnix előtt. Részt vett még az ősszel indult kupasorozatban Györgytarló, Hercegkút, Hollóháza, Makkoshotyka, Mikóháza, Olaszliszka, Ricse és Tolcsva csapata.
|
|
Trianon 104 - Határmegállapítás a Hegyközben |
|
2024.06.04. 07:58 |
Magyarország legészakibb pontja a Nagy-Milic, a Zempléni-hegység legmagasabb csúcsa, vágja rá mindenki, aki megtanulta a földrajzleckét. Csakhogy ez nem igaz. A trianoni szerződésszöveg szerint pedig az lenne, de aztán egy kicsit északabbra került, ha nem is pont a csúcsnál.
|
|
Miért csökkent Miskolc (és a Bodrogköz) lakossága a negyedével és milyen belső migrációs trendek zajlanak az országban? |
|
2024.05.28. 13:31 |
Szokták mondani, hogy a magyarok nem nagyon mobilisak, és nemigen költöznek országon belül a jobb munkalehetőség reményében sem. Ez megváltozni kátszik az utóbbi időben, és ennek komoly következményei vannak.
A gazdaságilag elmaradott területeken, mint Dél-Zala, Dél-Somogy, Ormánság, Észak-Baranya, Békés, Nógrád és a Bodrogköz, a jelentős elvándorlás generációs válságot okoz.
Az elmúlt években több mint 300 ezer magyar költözött az országon belül, hogy jobb életkörülményeket találjon. Ez jelentős növekedés a 2013-as adatokhoz képest, amikor még csak 190 ezren költöztek más megyébe vagy városba. Az országon belüli migráció mindig is jelen volt, de a rendszerváltás óta a keletről és délről északra, északnyugatra való költözés vált jellemzővé. Az utóbbi években azonban a belső migráció intenzitása tovább nőtt, és jelentősen megnőttek a költözési távolságok is.
|
|
A Bodrogköz nehéz terep a gazdálkodók számára |
|
2024.04.19. 10:01 |
Meg kell menteni a talaj vízmegtartó képességét – hangzott el a cigándi szakmai fórumon.
Szakmai fórumot tartottak
A klímaváltozás és a szélsőséges időjárás mellett a mai mezőgazdaság másik nagy kihívása a talaj termő- és vízmegtartó képességének javítása. A Bodrogközben ráadásul különleges talajadottságok bonyolítják a gazdák életét.
|
|
Az 1848-iki márcziusi események hatása Zemplén vármegyében |
|
2024.03.14. 15:40 |
Az 1848 márcziusi eseményeket, mint országszerte mindenütt, Zemplén vármegyében is rajongó örömmel fogadták.
A helytartó-tanács márczius 16-án kelt intézvényével értesítette a vármegyét, hogy Pest városában nyugtalanság keletkezett, a mit leginkább a czenzúra okozott. Minthogy pedig a czenzúrát a fővárosban megszüntették, azt a vármegyében is eltörli.
|
|
Bodrogköz mint a kelet kapuja |
|
2024.03.01. 12:45 |
A valamikor egységes, ma 55 település alkotta kistérségi tájat, a Bodrogközt több mint 100 éve kettészeli a szlovák–magyar határ. A településvezetők egy ideje azon munkálkodnak, hogy a hátrányt előnnyé változtatva elindulhassanak a fejlődés útján.
A térség külön sajátossága, hogy nagyon zárt, földrajzilag homogén és pontosan emiatt próbálják a Bodrogközt egységként értelmezni területfejlesztési szempontból is. Azt vették észre ugyanis a polgármesterek, hogy mindig a periférián kezelik őket, és érthető módon a várakozást elunva saját kezükbe vették sorsuk irányítását.
|
|
A csehszlovák-magyar lakosságcsere-egyezmény aláírása |
|
2024.02.27. 14:39 |
1946. február 27-én írták alá Budapesten a csehszlovák-magyar lakosságcsere-egyezményt, melynek értelmében a két ország áttelepítés révén kívánta rendezni a második világháború után ismételten felmerülő kisebbségi kérdést.
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyéből Csehszlovákiába kitelepültek döntő hányada tehát a legszegényebb rétegekből, csoportokból tevődött össze.
Ugyanakkor a „lakosságcsere" a társadalom minden dolgozó rétegét néhány százalékban érintette.
A megye 633 228 fős lakosságának 0,7%-a hagyta el hazánkat, míg az ország lakosságának — eltekintve az erőszakosan betelepítettektől — kb. 0,76%-kal csökkent a
száma. A Magyarországról történő kitelepítés 1946-49 között zajlott le.
|
|
A magyarországi internálótáborok |
|
2024.02.27. 13:49 |
A kommunista diktatúrák áldozatainak emléknapja február 25. Kovács Béla, a Független Kisgazdapárt főtitkárát 1947-ben ezen a napon a kommunistákkal szembeni kiállása miatt a szovjet hatóságok letartóztatták és a Szovjetunióba vitték, ahol nyolc évet töltött fogságban, először a Gulagon, majd 1951. szeptember 25-től az Állambiztonsági Minisztérium moszkvai központi börtönében.
Tekintsük át Kovács Béla sorstársainak helyzetét.
|
|
Biciklisek figyelem! Beleomlott a folyóba a tokaji kerékpárút |
|
2024.02.22. 08:08 |
Tavaly nyáron készültz el a Tokaj és Bodrogkeresztúr közötti kerékpárút. Az új kerékpárutak építésének infrastrukturális jelentősége mellett – segíti például az emberek munkába járását – fontos szerepe van a turisztikai szempontoknak is. Egyre terjedőben van a kerékpáros turizmus, amely igazán kiváló minőségű kerékpárutakon képzelhető el – írja a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei hírportál, a boon.hu.
|
|
Átlagkereset - Bodrogköz a sor végén kullog |
|
2024.02.21. 11:31 |
Először tette közzé a járási fizetési adatokat a Központi Statisztikai Hivatal. Ebből kiderült, hogy van olyan budapesti kerület, ahol már bruttó 950 ezer forint volt az átlagkereset, de olyan járás is található az országban (cigándi), ahol 350 ezer forint alatt mozog az átlag.
|
|
Köszöntöm a Kétszázezredik látogatót! |
|
2024.02.07. 07:14 |
Kedves Látogató! Örömömre szolgál, hogy köszönthetlek ezen a weboldalon, mint a jubileumi szám eléréshez hozzájáruló látogatót. Kétszázezer, ez bizony nagy szám, egy kis weboldal életében, ami az idén lesz tizennyolcadik éve, hogy útjára indult.
|
|
Bodrogköz - 70-es években ragadt falvak |
|
2024.02.06. 07:42 |
A Bodrogköz gyarapodása a legtöbb megkérdezett szerint is érzékelhető. “Kinyíltak a lehetőségek. Sokan változtak, beálltak a sorba, dolgoznak.
“Ezek a falvak ottmaradtak a ‘70-es, ‘80-as években” – mondta egy cigándi vállalkozó. Az utak rendkívül rossz állapotban vannak, egymást követik az omladozó épületek, a lakosság pedig akár 40-50 százalékkal is csökkent a rendszerváltás óta. Míg Cigándon minden második háztartásban van foglalkoztatott, több itteni településen 20 százalék ez az arány.
|
|
Vándor! Bodrogközön vigyázz! |
|
2024.01.29. 13:04 |
A napokban több poszt és megosztás született a Bodrogközön ketresztülmenő 381. sz. út állapotáról. A helyzet tarthatatlan és türhetetlen! Az utat igénybe vevő autósoknak ugyanolyan joguk van megfelelő minőségú úthálózaton közlekedni, mint bárki másnak az országban, például a Hegyközben...
A helyzet miért lett ennyire rossz? Azt az alábbi cikk szemlélteti a legjobban:
|
|
Térségünket még a MÁV is sújtja... |
|
2024.01.15. 14:58 |
Biztosan tartja vezető helyét Magyarország legproblémásabb vasútvonala. A lista első helyére idén is a Budapest-Záhony vonal került. A második helyre a Budapest-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaújhely vonal jött be, a harmadikra a Budapest-Békéscsaba-Lőkösháza vonal.
|
|
|