Karcsa - Bodrogközi Radikálisok
Karcsa - Bodrogközi Radikálisok
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Zenekarok
 
Hírek
Hírek : Zemplén ismét vesztes lett! Átalakul a miskolci vasútvonal.

Zemplén ismét vesztes lett! Átalakul a miskolci vasútvonal.

  2020.05.19. 13:05

Megszűnhetnek a sátoraljaújhelyi sebesvonatok, ráadásul csak egyetlen pár intercityt kapna helyettük a zempléni határváros.

Az új menetrendi rendszer legnagyobb vesztesei egyértelműen a tavaly nyáron villamosított sátoraljaújhelyi oldal utasai lesznek: az utolsó koporsószeget beütve megszüntetnék a zempléni határvárost a fővárossal összekötő, közvetlen sebesvonatokat, melyek az ütemes menetrendi rendszer 2006-os indulásakor még gyorsvonatként közlekedtek fix kétórás ütemben, majd amiket az elmúlt tíz év során egyre inkább szétziláltak. A sebesek helyett Füzesabony–Miskolc–Sátoraljaújhely viszonylatú személyvonatok maradnának, vagyis a zempléni térség számára szinte teljesen megszűnnének a közvetlen budapesti járatok.


A Miskolc környéki vasútvonalak Facebook-oldal értesülései szerint ismét drasztikus változás következhet be a 80-as számú Budapest–Miskolc–Sátoraljaújhely vasútvonalon a 2020 decemberében életbe lépő új menetrenddel. A tervezet természetesen nem a hivatalos, végleges menetrend, viszont jól kivehetővé válik az új kotta alapkoncepciója, mely az eddigi átlátható, ütemes rendszert teljesen szétzilálná.

A vonal elővárosi szakaszán (80a), Rákos és Hatvan között jelenleg zajló pályafelújítás és korszerűsítés az idén befejeződik, a 2021-gyel kezdődő, következő uniós finanszírozási időszak tervezett beruházásai pedig még csak most kezdenek körvonalazódni. Ezek erősen függnek majd az elérhető forráskeret mennyiségétől, az építőipar mindenkori áraitól, egyéb külső körülményektől. Habár a 80a gatyába rázásának köszönhetően a menetidő csökkenthető lenne, a tervezet alapján azonban nem számolnak gyorsabb eljutással a fővárost érintő távolsági járatok esetében.

vasut01

A néhány évenként megvariált közvetlen egri vonatok terén újabb fejezetet nyitnának: InterRegio kategóriába kerülnének a Keleti pályaudvar és a hevesi megyeszékhely közötti járatok, melyek az eddigi kétórás ütem helyett már óránként közlekednének. A felújított pályából kiaknázható menetidő-csökkenést pedig inkább Máriabesnyő, Bag és Tura megállók kiszolgálására használnák fel. Az órás ütemből következően a csak Eger és Füzesabony között óránként, kétóránként pendliző ingavonatok egy részét is törlik. A megmaradó járatok kétórás ütemben közlekednének, Füzesabonyból páratlan óra 8-kor, Egerből páros óra 8-kor indulnának. Közöttük az új InterRégiók szolgálják majd ki a megállókat, változó rendszerrel: a Keletiből páratlan órakor, Egerből páratlan óra 5-kor indulók nem állnak meg sehol, a köztes órákban indulók pedig Makláron és/vagy Andornaktályán is.

Az új menetrendi rendszer legnagyobb vesztesei egyértelműen a tavaly nyáron villamosított sátoraljaújhelyi oldal utasai lesznek: az utolsó koporsószeget beütve megszüntetnék a zempléni határvárost a fővárossal összekötő, közvetlen sebesvonatokat, melyek az ütemes menetrendi rendszer 2006-os indulásakor még gyorsvonatként közlekedtek fix kétórás ütemben, majd amiket az elmúlt tíz év során egyre inkább szétziláltak. A sebesek helyett Füzesabony–Miskolc–Sátoraljaújhely viszonylatú személyvonatok maradnának, vagyis a zempléni térség számára szinte teljesen megszűnnének a közvetlen budapesti járatok.

A sebesek törlésével többek között Mezőkövesd is elveszítené az átszállásmentes eljutási lehetőséget Budapestre, ennek kompenzálásaként egyes miskolci intercityk meg fognak ott állni – például a Keletiből 19 óra 30-kor induló is –, Füzesabonyban viszont már nem minden esetben, például a kassai IC-k, valamint az új sátoraljaújhelyi IC-pár sem! De Miskolc sem járna jobban: szinte kizárólag IC-vel lehet majd közvetlenül elérni a fővárosból.

Bővülhet viszont az IC-kínálat, egy-egy órával kiterjesztve a napi időszakot. Ráadásul nem is akárhogyan: csaknem két évtized után ismét átszállásmentes kapcsolat jöhet létre Kazincbarcika és Budapest között. A kvázi „lassított IC” Miskolcról 5 óra 36-kor indulna, majd nyékládházi, mezőkövesdi, füzesabonyi és hatvani megállással jutna el a Keletibe. Visszafelé pedig 20 óra 30-kor startolna Budapestről.

vasut02

A Zemplénnek a villamosítás mellé ígért közvetlen intercity-szolgáltatásból csak egy csipetnyi jutna. Páros irányban a Keletiből 16 óra 30-kor induló Sajó IC már naponta járna Sátoraljaújhelyig. Budapest irányában pedig a jelenleg Nyíregyháza–Budapest viszonylatú Avas IC kezdőállomását helyeznék át Sátoraljaújhelyre, ahonnan 5 óra 22 perckor indulna. Az IC-szolgáltatás azonban csak szemfényvesztés: az Avas lenne az egyetlen, naponta közlekedő közvetlen vonat a fővárosba, plusz a vasárnapi napokon közlekedő 16 óra 22-es mentesítő. Az Avas átalakításával a Nyíregyháza–Szerencs vonalszakasz a miskolci helyett a záhonyi oldalba 2015 decemberében átterelt Délibáb IC után újabb reggeli közvetlen prémiumjáratot veszítene el a főváros felé. Az esti Nyíregyháza–Hatvan Budapest (511) gyorsvonat vasárnap esti vonatot budapesti meghosszabbítását (1511) is törölnék – a 23 óra utáni fővárosba érkezés nem igazán utasvonzó.

Kérdés tárgya a nyári menetrendi időszaki Ezüstpart expressz végállomása. A járatpár a tervezet szerint Sátoraljaújhely és a Balaton között közlekedne, az újhelyi vonalszakasz egyvágányú mivolta és az állomástávolságú közlekedés miatt azonban nehezen illeszthető be a menetrendbe. Ebből következően a zempléni régió valószínűleg továbbra sem kapja vissza a közvetlen balatoni vonatot, a keleti végállomás Miskolc marad, legfeljebb Szerencsig lehet meghosszabbítani.

A tervezett átalakításokkal a zempléni térség utasai jóval többet veszítenének, mint amit például az egyetlen közvetlen IC-párral nyernének. A lépés hasonló ahhoz, mint ahogy a szegedi IC-k menetrendjébe tavaly decemberben belenyúlt a minisztérium:: azért, hogy két pár IC közbülső megállás nélkül 18 perccel gyorsabban haladhasson Szeged és a Nyugati pályaudvar között, az összes többi IC menetideje körülbelül tíz perccel nőtt. Ráadásul a nonstop járatok ezért több fontos csatlakozást is nélkülöztek. Az alacsony utasszámok miatt alig négy hónappal később meghátráltak: idén április 5-ével visszaállt a korábbi alapmenetrend.

Nem tévedünk nagyot, ha úgy gondoljuk: Sátoraljaújhely felé is hasonló lehet a várható hatás, ha megvalósul az új „kotta”, mely villamosított fővonalból regionális mellékvonallá degradálná a 80c vonalat. A Miskolc környéki vasútvonalak oldalon leírtak szerint a műszaki feltételek adottak lennének akár a sebesvonatok motorvonattal történő kiszolgálásához is: Füzesabonyban az egyik egység Miskolc–Sátoraljaújhely, a másik pedig Eger felé vehetné az irányt. Ehelyett a teljes csonkítás valósul majd meg a Zemplénben élők hátrányára.

Forrás: iho.hu

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 
Óra
 
Jobbik
Lezárt szavazások
 
Előre hozott választás
Lezárt szavazások
 
Hősök napja
Lezárt szavazások
 
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2006-06-24
 
Üzenőfal
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Mi várható az éven?
Lezárt szavazások
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Kormány
Lezárt szavazások
 
Reform
Lezárt szavazások
 
Schengeni csatlakozás
Lezárt szavazások
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!