Hírek : „Nooormáááális?” 40-es tábla útfelújítás helyett!!!!! |
„Nooormáááális?” 40-es tábla útfelújítás helyett!!!!!
Vajda Sándor 2018.09.11. 15:40
Sárospatak – Cigánd, 3814-es út. Kellemetlen meglepetés éri az autósokat az említett útszakaszon. Nem elég, hogy az út évtizedek óta elhanyagolt állapotban van, de a napokban 40 Km/h -ás korlátozó tábla is kikerült rá, az előzni tilos táblával karöltve.
Ilyenkor a L’art pour l’art Társulat, Besenyő Pista bácsija jut eszembe, akinek a szava járása a következő: „Nooormáááális?”.
Egy állítólag fejlődő és jobban teljesítő országban nem így kellene kinézni egy közútnak. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez (is) az ország szégyene. Szégyen és gyalázat, hogy a számtalan balesetet okozó útszakasz miatt, még senki nincs felelőségre vonva!
Miközben az ország nyugati fele, és a főváros úgy-ahogy fejlődik. Abban sincs mindig köszönet, ahogyan, lásd csepeli útfelújítások, ahol szintén fel lehet tenni a kérdést: „Noooormáááális?
Addig a keleti végekről szép lassan elfeledkezik mindenki, errefelé nem, hogy felújításokat, de még csak ígéreteket sem látnak a helybéliek. Így van ez a legmostohábban kezelt tájegységben is a Bodrogközben. Amennyiben az utazó túléli a halállistát vezető 37-es út borzalmait, és lekanyarodik Sárospataknál, egy kis megnyugvást remélve vezetés közben, szép tájakat nézegetve a friss levegőn… Akkor nagyot kell csalódnia. A tortúra már a zempléni város belterületén elkezdődik. Amint átgördülünk a Bodrog hídon, máris arcul csap egy 30 -as tábla. No, mi van itt? Új iskola? Óvoda? Sok embert foglakoztató üzem? Egyik sem. Semmi nem indokolja a 30-as táblát. Ja egy valami igen, az út állapota. Azért a 30-as sebességhatárt egy kicsit túlzónak érzem, annak függvényében, hogy a rend éber őrei, jó behajtók módjára ezt be is tartatják. Tehát aki megszokásból 45-el mer itt „száguldozni”, az jól ráfizet….
A helyzet akkor sem lesz jobb, amikor elhagyjuk a város vége táblát. Éppen kellően elzsibbadt a lábunk a kettes sebességi fokozatban való tötymörgéstől és kezdenénk végre felpakolgatni a sebességet, meghúzatni a verdát, de nem lehet…. Ugyanis a tábla után újabb tábla, 40 -es. Marad a harmadik sebesség és az újabb görcsök a vádliban…
Az út olyan amilyen, rossz, kátyús, gödrös, nincs padka, de azért olyan 50-60 körül ellehetett döcögni rajta. S most gondolt egyet a közútkezelő, ha már úgy sem újítja fel, és emiatt sok baleset van a térségben, amiért mindig Őket hibáztatják, hát akkor megoldjuk… 40-es tábla és innentől már minden az utazó felelősége…
Ez nem megoldás, ez struccpolitika. Ez a térség megnyomorítása, az itt élő emberek szembeköpése.
Gratulálok annak, aki ezt kitalálta. Javaslom, hogy csak és kizárólag harmadik sebességi fokozatban autózzon élete végéig.
Az itt élők pedig lassan megszokták, hogy bármit mondanak, tesznek, semmibe veszik Őket. Szépen beletörődnek ebbe az újabb áldatlan helyzetbe (is). Tiltakozni senkit sem látok, demonstrálni meg pláne…
Miért van ez így? A mindenkori kormányok kivéreztetik ezt a térséget, mintha nem Magyarország része lenne. Lehet, hogy titokban azt szeretnék… Kevesebb lenne a nyűg, a bosszúság, a fővárosból messze van, stb…
A térség (nem)képvislője meg ül a babérjain, szedi a sápot az összes cégtől, amiben érdekelt, és mit törődik Ő az emberek bajával…
Érdekes, hogy csak ellenzékben volt olyan „nagyfiú”, akkor verte az asztalt, hogy pataki út, meg 37-es… Tudta nagyon jól, hogy ez csak kamupolitika, mert mihelyst kormánypárti lett, elfelejtett mindent. Egyszer azért csak kénytelen volt felszólalni, mert kapott egy petíciót, a korábban általa „(félre)vezetett” várostól, meg a másiktól, hogy most tényleg tarthatatlan ez a helyzet. Ennek is öt éve. Történt valami? Semmi. Nem petíciót kellett volna akkor neki adni, hanem a munkakönyvét, meg útilaput…
Lehet, ha akkor a kereképárosok közül valaki ad Neki egy biciklit, hogy „tolja arrébb…” s mi keresünk egy talpraesettebb képviselőt, akkor már nem itt tartanánk, de hát nem így alakult. Maradt a „király”, akinek lassan nem marad királysága….
Akiknek feladatuk lenne az utak fejlesztése, karbantartása, azok azzal védekeznek, hogy nincs rá pénz, nincs meg a forrás, nincs benne az 5, vagy 125 éves tervben, stb… Ez a duma már Mari néninek is nehezen hihető, amikor azt látja a tévében, hogy öko filmpark épül, meg 182. stadion, meg a haverok milyen szépen gyarapodnak, akkor azért már Nála is hátracsúszik a főkötő… Ez önmagában viszont még mindig kevés, mert a propaganda azt sulykolja majd Mari néninek, hogy azért rossz az út, hogy a migráns ne tudjon idejönni rajta…
Itt tartunk ma, az egyik oldalon az agymosók, a másikon az agymosottak, a középen lévő tisztán látók meg belegebednek a kátyúk kerülgetésébe, s elfogy lassan minden, hit, türelem, remény, pénz, ígéret… Csak a gödör marad…
|