Füzér vára volt látható október 24-én és 25-én a Microsoft Bing internetes keresőjének kezdőoldalán.
Horváth Jenő, a település polgármestere szerint mindez óriási reklám a erődítmény számára, hiszen a legutóbbi adatok alapján a keresőprogramot már több mint százmillióan használják világszerte. Kiemelte: a teljes mértékben a település fenntartásában álló erődítmény népszerűsítésében igyekeznek a modern marketing lehetőségeit kihasználni. Néhány hónapja az egyik legnépszerűbb ausztrál utazási iroda ajánlotta a várat a világ másik felén élő emberek figyelmébe, mint Európa egyik legérdekesebb turisztikai célpontját. Ennek köszönhetően már voltak is ausztrál vendégeik, akik kimondottan emiatt érkeztek hozzájuk – tette hozzá a polgármester.
A vár éves látogatottsága meghaladja a 70 ezret, amit – mint közölte – szeretnének tovább növelni. Hozzáfűzte: a helyiek közös munkájának, valamint a látogatóknak köszönhetően a vár hat éve önfenntartó. Maguk varrják a vár működtetésében közreműködők korhű ruháit, cipőit, szervezik programjaikat és tartják egyenesben a működési költségeket. A megemelkedett nemzetközi érdeklődést kiszolgálva körülbelül egy hete már angol nyelven is elérhetőek az információk Füzér vára honlapján. A világhálón eddig több mint ötezer látogató értékelte mindazt az élményt, amit Füzéren kapott, ennek átlaga a maximális ötből 4,8, ami kiváló eredmény – értékelte Horváth Jenő.
A polgármester aláhúzta: sikereiknek az egész Tokaj-Zemplén régió a hasznát látja, hiszen a hozzájuk érkező turisták végig haladnak a borvidéken, igénybe vesznek különböző szolgáltatásokat, megtekintenek egyéb látnivalókat is, valamint valószínűleg a szálláshelyek és az éttermek is profitálnak a vár növekvő népszerűségéből.